Portfolio

Supportcentrum.nl is in 2004 ontstaan door de gedachte de klant centraal te stellen in het proces van e-commerce. Daar hoorde een perfecte klantenservice, klantervaring en beleving van de webshops bij… Lees meer

Supportcentrum.nl – BCdirect en albesteld.nl support desks

Supportcentrum.nl is in 2004 ontstaan door de gedachte de klant centraal te stellen in het proces van e-commerce. Daar hoorde een perfecte klantenservice, klantervaring en beleving van de webshops bij voor de klant. Het doel was dit aan de klant te bieden middels een full service supportcentrum voor de verschillende webshops waarmee ik actief was en/of nog mee actief zou gaan zijn.

Supportcentrum bood ondersteuning voor webshops binnen de labels van albesteld.nl zoals albesteld.nl en bcdirect.nl. Bezoekers, klanten en geïnteresseerden konden op supportcentrum.nl terecht voor handige informatie over procedures, garantie, retouren, klachten, ervaringen, tips, trucs en allerlei andere weetjes. Grof geschat 80% van de informatie was specifiek voor webshops binnen mijn labels en 20% bestond uit algemene informatie over webshops en e-commerce zoals bijv. recht op retour, wet kopen op afstand e.d. Dat binnen alle artikelen en zeker ook binnen de 80% zeker ook nuttige informatie zat voor klanten van andere webshops bleek ook doordat ook daarvan reacties en soms gerichte vragen binnen kwamen. De informatie en service die supportcentrum bood bestond o.a. uit:

  • Kennisbase (KB) met honderden artikelen ovr procedures en online winkelen
  • Q & A Vraag en Antwoord (Q&A) voor gerichte stapsgewijze antwoorden op veelvoorkomende situaties en de oplossingen daarop
  • Aankondigingen voor actuele informatie over klantenservice, e-commerce en procedures
  • Helpdesk ticketsysteem waarin de klant eenvoudig aan de klantenservice een vraag kon stellen en 24/7 365 dagen per jaar tickets online kon inzien
  • Live Chat / Live Support om de bezoeker/klant in realtime te kunnen helpen/ondersteunen met de vraag of situatie
  • Verschillende desks voor ieder webshop label qua design en inhoud specifiek op dat label
  • Downloads voor aan de webshops en haar producten gerelateerde downloads
  • en meer…

Klantenservice en communicatie met de klant zijn voor mij vanaf het begin belangrijke peilers geweest waarop ik mij wilde onderscheiden ten opzichte van mijn concurrenten. Met de website supportcentrum.nl was ik daarmee vooruitstrevend en mijn tijd ver vooruit. Voordat anderen nagedacht hadden over live support opties bood ik ze reeds aan in mijn webshops en hetzelfde geldt voor een uitgebreide helpdesk met ticket systeem. De garantie naar de klant van een antwoord binnen 2 uur maar uiterlijk binnen 24 uur was een harde garantie.

Een interessant extra voordeel van Supportcentrum.nl bleek het marketingvoordeel te zijn. Het bleek al snel dat supportcentrum.nl enkele tientallen bezoekers per dag trok. Dat waren niet alleen bezoekers vanuit de webshops maar ook bezoekers die binnenkwamen via zoekacties op bijvoorbeeld Google. Hierdoor konden de webshops extra aan “branding” doen en zich beter profileren en profiteren van meer naamsbekendheid. Dankzij supportcentrum heb ik al leren ervaren dat goede teksten welke interessant en inhoudelijk goed zijn erg zinvol zijn om bezoekers te genereren. Iets dat jaren later toen het belang van SEO tekst via Google steeds belangrijker werd pas breder omarmd werd. Het heeft mij geleerd dat je van goed geschreven teksten online veel plezier kunt hebben.

Supportcentrum.nl stond garant voor top klantenservice en klantgerichtheid.

Project Details

  • Concept en Inhoud
  • Teksten & SEO
  • Helpdesk ticketsysteem
  • Kennisbase
  • Q&A Self Service
  • Live Support
  • Support Desks voor webshops
  • Marketing
  • Ondersteuning
Bekijk Project

Gerelateerde Portfolio's