STS levert een compleet programma handgereedschappen en hulpmaterialen. Deze producten worden door STS geïmporteerd, geproduceerd en/of vertegenwoordigd. STS levert aan de professionele groothandel op het gebied van sanitair, centrale verwarming, dakbedekking, luchtbehandeling, koeltechniek, electrotechniek, industrie en automotive. Dit doet STS niet alleen in Nederland, maar in bijna alle Europese landen.
Als Cloud Inside hoste ik de webshop van STS B.V. in opdracht van OFB Software B.V. op het voor OFB Webshops geoptimaliseerde Windows web hosting platform van Cloud Inside. De OFB Webshop van STS B.V. heb ik gemigreerd (verhuisd) van de VPS van OFB Software B.V. naar de server van Cloud Inside. Hierdoor kon STS B.V. als klant van OFB Software B.V. fors besparen op web hosting kosten en direct profiteren van betere dienstverlening, hogere snelheid en betrouwbaardere en stabielere web hosting. OFB Software B.V. had ervoor gekozen BCShopping / Cloud Inside als prefered hosting partner in te zetten en web hosting activiteiten voortaan door Cloud Inside te laten verzorgen. Zo kon OFB Software B.V. stoppen met haar eigen VPS en eigen web hosting activiteiten waar te veel tijd in ging zitten, er onvoldoende kennis voor was waardoor het onrendabel en geen correct aandachtspunt was. Door voor OFB Software B.V. de web hosting activiteiten volledig uit handen te nemen en ook de support daarvoor te verzorgen nam ik een aanzienlijke hoeveelheid werk uit handen bij OFB Software B.V.
STS B.V. maakte gebruik van een bijzonder type OFB Webshop namelijk een OFB Webshop voor Exact in combinatie met Exact Globe. De versie van de STS B.V. webshop was sterk verouderd en bovendien werkte de connectie en synchronisatie met Exact Globe niet langer vanwege het feit dat de webshop niet up to date was en Exact Globe uiteraard wel. Voor STS B.V. heb ik daarom een update van de OFB Webshop voor Exact uitgevoerd namens OFB Software B.V. in mijn rol als E-commerce Business Consultant vanuit OFB Software B.V. De webshop update was vanwege de gedateerde webshop versie een zeer ingrijpende klus. De actuele versie van dat moment was toegesneden op de actuele norma van dat moment op gebied van web applicatie ontwikkeling waardoor bijvoorbeeld de opmaak en design gescheiden werd van de functionaliteit. Daarnaast was de nieuwe versie van de web applicatie opgebouwd uit content blokken waardoor wijzigingen beter beheersbaar en door te voeren waren. Aangezien het oude design overgenomen diende te worden naar de nieuwe versie was dat een langdurig en ingewikkeld proces van puzzelen, onderzoeken, vergelijken en aanpassen. Daarnaast moest de Microsoft Acces Database van de webshop grondig bijgewerkt worden. Relaties moesten gelegd worden en tabellen aangemaakt, opnieuw veel puzzelen, onderzoeken, vergelijken en aanpassen.
Als laatste diende ik om de OFB Webshop update te voltooien de connectie en synchronisatie met Exact Globe opnieuw op te zetten en configureren. Dat was tot dan toe voor mij onontgonnen terrein aangezien ik met het OFB Webshop voor Exact verhaal zelf inhoudelijk onbekend was. Mijn mentaliteit weerhoud mij er absoluut niet van om er dan toch aan te beginnen, sterker ik wil dan weten hoe dat werkt en het werkend voor elkaar krijgen. Als ik daar dan aan begonnen ben houd ik niet op voordat het mij gelukt is de applicatie werkend te krijgen. Uiteraard lukt dat naar volle tevredenheid en binnen de overeengekomen kaders waardoor ik namens OFB Software B.V. weer een up to date OFB Webshop volledig werkend kon opleveren naar tevredenheid van de klant.
Vervolgens heb ik de klant nog een korte training en instuctie gegeven over het gebruik van de nieuwe versie en functionaliteit.